Lidmaatschap aanvragen


Aanspreekpunt bij onenigheid: geschillencommissie

Contact over klacht of geschil met een lid van Isolerend Nederland VENIN

Isolatiebedrijven die bij VENIN-Isolerend Nederland zijn aangesloten zijn allemaal gecertificeerd. Toch kan het onverhoopt gebeuren dat je een klacht hebt of zelfs dat er een geschil ontstaat. Op deze pagina staat wie in die situaties het aanspreekpunt is voor opdrachtgevers van de isolatiewerkzaamheden. 

Klacht? Aanspreekpunt: isolatiebedrijf

Heb jij als opdrachtgever een klacht over thermische isolatiewerkzaamheden die door een bij VENIN-Isolerend Nederland aangesloten isolatiebedrijf zijn uitgevoerd? Neem daarover altijd eerst contact op met het desbetreffende VENIN-lid. 

Kom je er niet uit met het isolatiebedrijf? Aanspreekpunt: certificerende instelling

Kom je er met het isolatiebedrijf niet uit en wordt daardoor je klacht of het geschil niet opgelost, dan is het volgende aanspreekpunt de Certificerende Instelling (CI) van het isolatiebedrijf: SKG IKOB of Insula Certificatie

CI neemt klacht of geschil niet in behandeling? Aanspreekpunt: VENIN Isolerend Nederland 

Als de CI jouw klacht of het geschil niet in behandeling neemt, is VENIN Isolerend Nederland je aanspreekpunt. Belangrijk om te weten: de VENIN-geschillencommissie kan alleen een bindend advies uitbrengen over klachten en geschillen die over de aangebrachte isolatie gaan. Helaas kunnen wij je niet van dienst zijn als je klacht rommel in de tuin, een factuurfout of onaardige medewerkers betreft. Meer informatie vind je in onderstaand reglement. Een geschil aanmelden doe je via onderstaand aanmeldformulier.    

Download reglement Geschillencommissie

Download Aanmeldformulier geschil

Download Garantiebepalingen VENIN-leden